vCard

03-6761011
אנשי"ם – ארגון נכי שיתוק מוחין ע"ר 58048474-9

ספורט הבוצ'ה לנכים בישראל

 

תחרות בוצ'ה באילן רמת-גן

בתאריך 14.3.11 נערך במרכז הספורט איל"ן רמת גן מפגש אימון ותחרות בין קבוצות איל"ן המשחקות בוצ'ה
כתב: אבנר בטיסט  20.3.11
בתאריך 14.3.11 נערך במרכז הספורט איל"ן רמת גן מפגש אימון ותחרות בין קבוצות איל"ן המשחקות בוצ'ה.
במסגרת הכנסת המשחק כענף ספורט נכים חדש בישראל, נפגשו קבוצות איל"ן רמת-גן, איל"ן חיפה, ביתנעם (קרית אונו ( ורהט. המשחק – בוצ'ה הוא מעין משחק כדורת בדומה לכדורת דשא ופטנק, על אףשמקורו קדום, לא הרבה מכירים אותו בארץ וגם באיל"ן רמת גן הוא משוחק פחות משנתיים שמשמעותו ((אצלנו באיל"ן חיפה – מספר חודשים). שם המשחק כיום, מבוסס על המילה  bottia , שבלטינית מדוברת משמעותו כדור. ממילה זו התקבלו באיטלקית של היום 2 שמות המשחק, בוצ'יה (boccia) משמעותו באיטלקית כדור, ובוצ'ה (bocce) משמעותו כדורים.
למפגש ולתחרות הגענו לאחר נסיעת גיבוש במיניבוס שלקח את כל שחקני הנבחרת ומלווים.
אחר הנסיעה הארוכה, שברנו את רעבוננו וצמאוננו במזנון של איל"ן רמת גן.
החברה ממלאים בטנם באוכל ומשקה.
ואז מאוששים ומלאי כח חדש התגלגלנו לאולם התחרות שם חיכו לנו מי שארגנו וניהלו אתהמפגש/תחרות נדב לוי,האחראי על ספורט נכים זה בארץ וסגנו איציק אזולאי וכמובן עזר בכל ברוךחגאי המטפל ואחראי לכל פעילות הספורט באיל"ן רמת גן וכן שחקני הקבוצות האחרות.
המארגנים נדב, איציק וברוך ובימין התמונה, הקבוצה מרהט.
לאחר שיחה קצרה התחלקנו לקבוצות מעורבות כשכל קבוצה נדרשה לעבור מסלול של תחנות שונות בהן חברי הקבוצות ניסו לפגוע עם כדורי בוצ'ה בדרגות רכות שונות (כך למשל קבוצת איל"ן חיפה הכירהכדורים רכים מאלו שבה שיחקנו בחיפה וכמובן נאלצנו להתאים הזריקה בגלל התכונות הפיזיות השונות– כדורים רכים מתגלגלים פחות ולכן יש להשקיע כח רב יותר בזריקתם). לאחר זריקות למטרת  מלבן, חישוקים שונים וקו מסומן על הרצפה בצבע,
אורנה מאושרת מהפגיעות של אבנר במרכז המטרות– מלבן מארבעה דפים וחישוק.
המשכנו בתחרות לדוגמה של שני שחקנים מאיל"ן רמת גן – שי וחגית שנלחמו זה בזה בהוכיחם יכולתהתמדה וכשרון (תחרות חוקית בבוצ'ה היא בין 1 ל- 1, בין 2 זוגות ובין 2 שלישיות).
בסיום התחרות המותחת נערכה תחרות של נציגים מכל קבוצה שחולקו לשתי קבוצות והתחרו על פי חוקיהבוצ'ה.
תחרות בוצ'יה בין נציגי הקבוצות. מאיל"ן חיפה– לילך ורפי.
במהלך התחרויות קיבל מי שהצטיין מדליה עם הכיתוב "תחרות בוצ'יה "2011.המדליה– פנים וגבלסיום הצטלמנו– המדליסטים של נבחרת איל"ן חיפה
ותמונה מיוחדת ל – 3  המוסקטרים– אבנר, ליאור ורפי, עם המאמנת אורנה והסייעת אסנת
לסיכום ניתן לומר שהנסיעה התחרות והמפגש היו מהנים ומלמדים ונקווה להמשיך ולהשתפר בענףספורט זה המהווה מאז 1984 חלק מהמשחקים הפאראלימפיים.
לא נשאר לי אלא להודות לנדב לוי, איציק אזולאי וברוך חגאי על הארגון,האירוח והניהול הטוב, למנהלמרכז הספורט איל"ן חיפה עוזי פרלה וסגנו נחמן וולף שהשיגו עבורנו את המיניבוס וכמובן לאורנהוייסבך המאמנת שלנו על ההכנות, הוראת המשחק ואימוננו בו.
אבנר בטיסט