vCard

03-6761011
אנשי"ם – ארגון נכי שיתוק מוחין ע"ר 58048474-9

מכתב לשמעון פרס, נשיא המדינה

לכבוד:

מר שמעון פרס – נשיא המדינה

משכן נשיאי ישראל

הנשיא 3,

ירושלים 92188

 

מר שמעון פרס כבוד נשיא המדינה.,

 

אבי ז"ל,  היה גאה בחוסנו הגופני, במקצועיותו כפחח בניין ובתרבות פולנית יהודית ובאידיאולוגיה שמאלנית. היה גאה בחוצפתו ובהתרסתו מול קבלנים ואנשים אמידים. גאה היה ביכולת הישרדות מרשימה מול הגרמנים ימ"ש, הרוסים והמפאיניקים…

התאונות והטרגדיות האישיות לא שברו אותו. אלא רק "תאונה" אחת, טרגדיה שלא סלח לעצמו כל ימיו.  בנו יחידו, בן לאחר שלוש בנות, בן שיגיד עליו קדיש יתום, בן שיישא את שמו לאחר שכל משפחתו נספתה בשואה. דווקא בנו יחידו נפגע בלידתו ונשאר נכה כל ימיו. אם במעמד הר סיני לא היו חירשים בני ישראל, למה אלי הגיעה הזוועה הזו ?

התקדמותי ביכולת הפיסית, בלימודיי, בכישוריי החברתיים, בנישואיי, בהקמת בית בישראל ובהולדת ילדיי,  לא נטרלו את  תחושת הקיפוח, הכעס והעלבון…למה דווקא לי זה קרה ?!

אבי ז"ל, בערוב ימיו ניטל ממנו החשק לחיות וביקש למות. ניטל ממנו היכולת לנוע, להלך ולשרת את עצמו. סעודי.  לא הייתה לו היכולת לשלם עבור מטפל זר צמוד וכבודו העצמי נשחק ואבד . כשהייתי מנסה לנחמו היה מלעלע בלשונו והיה מסנן בין שפתיו החשוקות "אתה כבר התרגלת לנכותך"…

לא בחרתי להיות נכה. נפגע שיתוק מוחין עם כל ההשלכות הנלוות לנכות. אך, בחרתי לא להתמרמר על כך ולחיות בשלום עם הנכות. בחרתי ביש, בחיובי וביכולת שלי לנסות לעזור לרעיי ולכל פונה במאבקים מול עוולות, איוולת ואטימות ממסדית. בחרתי להיאבק ולקדם זכויות, מול ח"כים, שרים ופקידים מנופחי אגו ומשכורות עתק. בחרתי לחיות במדינת ישראל על צביונה החברתי ועל שוויון הזדמנויות וזכויות.  כמו רבים מחבריי נפגעי שיתוק מוחין, לא בחרתי להישאר מאחור. עם יכולת קיום קלוקלת "עם היד לפה" ואיני יודע אם וכאשר אפול, יהיה מי שיקימני.

מאז ההפגנות הגדולות בתחילת העשור והפגנות על חוק לרון, לא קודמה יכולת קיום בכבוד של נכים קשים במדינת ישראל. נהפוך הוא. הפערים גדלו הוקשחו והוחמרו הקריטריונים לקבלת תמיכה כלכלית מינימאלית.

חוקי השוויון למען אנשים עם מוגבלויות, אינם שווים את הנייר עליו חתומים שרים, ח"כים ושועי הארץ, אם וכאשר נכה מחשב את מעותיו וכמה נותרו לו עד סוף החודש.

 

 

האם לרכוש עוף, או תרופה למיגור כאבים, לשלם עבור חוב המים או לשלם למטפל של ילד פגוע ?. חיינו עם מוגבלויות יכולים להיות יפים יותר אם היכולת וכבוד קיום שלנו אמנם יקודמו.

 

שלך בענווה.א.י.  סְלוֹמַה –  יו"ר

אנשי"ם – ארגון נכי שיתוק מוחין ע"ר

 



– 
קוטשר שלום
חבר הנהלה ודובר אנשי"ם – ארגון נכי שיתוק מוחין