vCard

03-6761011
אנשי"ם – ארגון נכי שיתוק מוחין ע"ר 58048474-9

מכתבו של מר שלום קוטשר מנכ"ל עמותת אנשי"ם לפרופ' מור יוסף מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי

 

 

29.7.12

 

לכבוד,

פרופסור מור יוסף

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי

ירושלים.

הנדון: מקצת על הביטוח הלאומי שאינך מכיר.

מנכ"ל יקר,

ברכות למינוייך למנכ"ל המוסד לביטוח הלאומי. מונית לתפקיד אחראי וחשוב מאין כמוהו.

שנינו עומדים משני צידי המיתרס. אתה בעמדת ניהול הבכירה ביותר של הביטוח הלאומי ואני כצרכן שירות   של מוסד זה מזה ארבעים שנה!. ברצוני לספר לך איך נראים הדברים מהעמדה שלי.

לפני כארבעים שנה  הייתי מגיע לביטוח הלאומי בימי קבלת קהל ומטופל ישירות ע"י פקיד/ת הזכאות במחלקה המתאימה. אם נבצר היה ממני להגיע לביטוח הלאומי, יכולתי  להתקשר ישירות למחלקה המטפלת ושים לב, לדבר ישירות עם הפקיד המטפל בתיק שלי.

ברבות השנית החליטה הנהלת הביטוח הלאומי "לשפר" השירות ציבור והמציאה המצאה " גאונית" הנקראת עד לימנו אלה בשם "המוקד הטלפוני". מאז חסל סדר שיחות טלפוניות למחלקות השונות לצורך בירורים אישים ולהטריד את  הפקידות והפקידים במחלקות השונות העובדים יומם וליל כנמלים חרוצות. מעתה עלי להתקשר לצורך בירורים למוקד המאויש במוקדנים, עובדי קבלן חיצוני ובעלי ידע חלקי בלבד בחוקים ובתקנות של הביטוח הלאומי.

אשתף אותך מניסיוני אישי עם המוקד טלפוני. התקשרתי, לפני כשנתיים, למוקד  ובקשתי לברר דבר מה  בעניין גמלת הנכות שלי. המוקדנית שמעה את שאלתי, ביקשה שאמתין על הקו וכשחזרה אלי הודיעה לי: יתקשרו אליך מהמחלקה תוך שני ימי עסקים. מאז חלפו כשנתיים. קצת יותר משני ימי עסקים ותשובות איין!

מנכ"ל יקר, השמעת כבר על המענה הקולי של המוקד הידוע? האם סיפרו לך  על  אנשים זקנים, נכים המרותקים למיטותיהם, תשושי נפש, אנשים מדלת העם וחסרי השכלה  ה"הולכים לאיבוד" בסבך המענה הקולי, בייאושם טורקים את הטלפון ובכך מוותרים על זכותם לקבל מידע על זכויותיהם.

ידע זה כח  ואתם מעדיפים אותנו  חלשים וחסרי ידע. ומי שבור, הוא חלש והחלש את זכויותיו לא ידע לדרוש.  בכך חסכתם עוד מספר שקלים על חשבון המסכנים ומהאוצר קיבלתם צל"ש.

לאחרונה הנהגתם "שיפור" נוסף וממנהלת המוסד יצאה ההוראה: לא עוד קבלת קהל במחלקות השונות. מעתה  יתקבל כל פונה ע"י פקיד כללי שיש לו ידע כללי  ומוגבל בתחומים השונים וכך נראה גם השירות שמקבל האזרח הקטן.

 

 

אסכם זאת כך: לפני ארבעים שנה קיבלתי שירות טוב יותר הן בטלפון והן בסניפים. השירות כיום  בסניפים  ובמוקד הטלפוני הינו כללי ביותר  ואינו אמין!!

במקום שהשירות לציבור  ישתפר עם השנים. הוא הולך ונעשה גרוע משנה לשנה.

הבדיקות בוועדות הרפואיות:

נבדקים בוועדות הרפואיות מביאים אישורים רפואיים שונים לצורך מיצוי זכאותם. לעיתים מביאים אישורים לא נכונים. מזכיר/ת הוועדה והצוות הרפואי ממלאים פיהם מים. לא מעירים על כך לנבדק ובכך מונעים ממנו את מיצוי זכויותיו. למגינת ליבו של הפונה ולשמחת נערי האוצר.

האם שכחתם שאתם  מוסד ציבורי האמור לשרת את הציבור ולתת בידיו את כל הכלים והמידע שיאפשרו לו למצות  את זכויותיו??? ישנם אנשים ששילמו לביטוח הלאומי שנים על גבי שנים וקנו את זכויותיהם בדמים ועבודה קשה.

זה מגיע להם! זה מגיע לכולנו!!

ומה אתה אדוני המנכ"ל מתכוון לעשות בנידון?

בכבוד רב,

קוטשר שלום

מנכ"ל ודובר אנשי"ם – ארגון נכי שיתוק מוחין ע"ר.