vCard

03-6761011
אנשי"ם – ארגון נכי שיתוק מוחין ע"ר 58048474-9

הצעתינו בדבר שינויים בזכויות העובדים הזרים

 

ד' בתשרי תשע"א

 

לכבוד,

משרד התעשיה מסחר ותעסוקה

רח' סלמה 53

תל- אביב

הנדון: הצעותינו לשינויים בטיוטאת הזכותון לעובד הזר.

 

שלום רב,

 

אנו אנשי"ם- ארגון נכי שיתוק מוחין (ע"ר), המייצג כשלושים אלף נכי שיתוק המוחין בארץ ופועל למענם. מעלים לפניכם את הערותינו לטיוטת הזכותון לעובד הזר שפורסם באתרכם.

מתוך סיפורים אישיים ומזעזעים של חברינו, על נטישת מטפלים זרים את מעסיקהם הנכים והשארתם חסדי אונים וחסרי ישע, אנו מבקשים לשנות בדחיפות את סעיף מס' 4.1 בטיוטא, הדן בהודעה מוקדמת של העובד הסיעודי על סיום עבודתו אצל המעסיקו.

לדעתנו, עבודה בסיעוד, אינה דומה לעבודות אחרות שבהן מועסקים עובדים זרים.

אם העובד נוטש את מקום עבודתו בחקלאות, בניין, מסעדנות וכו', ללא הודעה מוקדמת, זכאי המעסיק לנקות משכרו של העובד בגין אי הודעה מוקדמת.

בסיעוד המצב הרבה יותר מסובך ומורכב. אם העובד הזר נוטש את מעסיקו ללא הודעה מוקדמת, נותר המעסיק במצב של חוסר אונים ועלול להיגרם לו נזק בריאותי בלתי הפיך ואף למוות. לכן אין כל משמעות וערך לפיצוי הכספי של העובד הזר, כי בחיי אדם עסקינן.

לפיכך אנחנו מבקשים, אם בריאותו של המטופל הסיעודי באמת חשובה לכם, להוסיף סייג המחייב את המטפל הזר להודיע למעסיקו ולחברת הסיעוד אליה הוא משוייך, חודש ימים מראש, על הפסקת עבודתו אצל המעסיק כדי ליתן מספיק זמן למצוא מטפל מחליף.

מטפל שנטש באופן פתאומי  את מעסיקו הסיעודי, ולא נתן הודעה מוקדמת כרשום לעיל, יהיה צפוי לתת את הדין על פי סעיף 363 בחוק "נטישת מושגחים".

אנו מבקשים זאת לאור ריבוי נטישות מטפלים זרים, את מעסיקיהם הסיעודיים, מבלי שהודיעו מראש ומבלי ליתן פסק זמן לחברת הסיעוד למצוא מטפל מחליף. מצב זה הינו מסוכן מאוד למעסיק הסיעודי וחובה עליכם לדאוג בתקנות גם לזכות בסיסית של המעסיק הסיעודי לקבל טיפול נאות ויחס הוגן.

 

 

בכבוד רב,

קוטשר שלום,

חבר הנהלה ודובר אנשי"ם – ארגון נכי שיתוק מוחין (ע"ר).