vCard

03-6761011
אנשי"ם – ארגון נכי שיתוק מוחין ע"ר 58048474-9

מכתב לאלי ישי בנושא עובדים זרים

העובדים הזרים נוטשים את מטופליהם הסיעודיים ומשאירים אותם חסרי אונים וחסרי ישע ומבלי לתת את הדין על מעשיהם.
מצ"ב מכתב ששיגרתי לשר הפנים בנושא.

 

 

 

7.9.2010

כ"ח באלול תש"ע

 

לכבוד,

מר אלי ישי

שר הפנים

ירושלים

הנדון: עובדים זרים

 

מכובדי,

 

בתקופה האחרונה הינך מותקף השכם וערב על החלטת לשלוח 400 ילדי עובדים זרים, השוהים שלא כחוק לארצות מולדתם ואני תומך בהחלטתך.

אספר לך במעט על עצמי, הנני נכה בן 59 הלוקה בשיתוק מוחין מיום היולדי, ובשנים האחרונות אני מעסיק עובד זר ומאז נקלעתי לעולם זר, חסר רגשות ואטום של העובד הזר וארגוני הסיוע הישראלים.

אני מזמין מחו"ל מטפלת זרה ולאחר פרק זמן קצר היא נכנסת להריון וכשהיא יולדת, היא עוזבת אותי בעזות מצח ובאטימות רגשית למצבי ועובדת כמטפלת,מנקה או כאופר בבתיהם של עשירי הארץ, אשר חלקם נמנה בין יפי הנפש הנלחמים למען זכויותיהם של מהגרי העבודה. ואני זועק בכאב, היכן זכויותיי??!!ומה יהיה עלי? המטפלת הזו הגיעה ארצה , לארץ זבת חלב ועתירת הזכויות הסוציאליות, בזכות ההזמנה שלי!! והנה היא משליכה אותי לאנחותיי ומשאירה אותי חסר ישע וחסר אונים.

היכן הם אותם יפי הנפש ההומאניים שדואגים להם? למה הם לא ידאגו במעט לנכים והזקנים הסיעודיים, הרתוקים למיטותיהם ולכיסאות גלגלים, הנזנחים מידי יום ביומו ע"י מטפליהם זרים. אותם מטפלים שהגיעו ארצה לסעוד אותנו ולבסוף זונחים אותנו לטובת עבודה רווחית יותר ומשאירים אותנו בחוסר אונים הגובל בסכנת חיים, מבלי לתת את הדין על כך ואין פה ואין מצפצף.

אדוני השר, משרדך ממונה על ביצוע מדיניות ההגירה של ממשלת ישראל ולכן הנני פונה אליך ומבקש., אנא דאג גם לנכים ולקשישים הסיעודיים בקרב העם הזה.

 

אין לעלות על הדעת שמטפל/ת זר/ה הבא/ה לסעוד קשיש או נכה סיעודי ינטוש אותו לטובת עבודה אחרת עקב לידה או שיקולים כלכליים מבלי ליתן את הדין.

כבוד השר, אנא הושיע נא!!

 

בזמנו דברתי על כך עם הגב' סבין, הדוברת של משרדך. הבהרתי לה שאנחנו מוכנים לשתף פעולה עם משרדך בכל הקשור לעובדים הזרים ויחסם למטופליהם.

 

לתשובתך המהירה אודה.

בכבוד רב,

ובברכת שנה טובה,

 

קוטשר שלום

חברה הנהלה ודובר אנשי"ם – ארגון נכי שיתוק מוחין (ע"ר) 

חולון